RAKAN SIBER

Thursday, April 23, 2009

selamat datang para sahabat

Alhamdulillah dengan izin Allah, dapat juga saya menyediakan blog ini sebagai ruang untuk kita saling berinteraksi di alam siber tanpa sempadan ini.
Kepada Allah kita berharap agar setiap kita sentiasa dinaungi limpah rahmatNya yang dingin.
Ketika mana seluruh dunia gersang dari kasih dan sayang ; persengketaan seolah-olah satu keperluan, persaudaraan bukan lagi sesuatu yang didambakan, permusuhan merayap sehingga ke jantung kesumat. Atas sebab furu' dan khilaf kita sanggup membakar segala jambatan persahabatan dan menutup rapat pintu persaudaraan. Kita seolah-olah ketagih untuk hidup membenci, tegar memalu semboyan sengketa matipun takpe. Kemaafan tiada sama sekali dalam kamus diri...
Atas segala ini kita sering bertanya, Adakah ini yang diperturunkan oleh Rasul junjungan ?Manakah umat Muhammad insan sabaik ummah itu ?
Manakah pengikutnya dengan akhlak menguntum memikat jiwa? Mana Ansar yang sayangkan Muhajirin ? Manakah sahabat yang sanggup mati kehausan kerana sahabat di sebelahnya merengek dahaga? Manakah lagi sisa-sisa kasih itu ?
Atau adakah kita tidak mendengar Rasulullah ketika saat-saat terakhirnya, dalam geruh bicara dengan nada pilu menuturkan: "Ummati...ummati..ummati...ummatku...ummatku...ummatku..."

Jadi, marilah kita menyayangi ummat Rasulullah dan di sini kita realisasikan segala mimpi itu.
Salam Ukhwah.

Post a Comment

There was an error in this gadget

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP